Mom To Be Soon..!

pregnancy




Monday, February 4, 2013

Keagungan,Kebesaran Tuhan


Assalamualaikum..hai uollss!

Sesungguhnya apa yang aku rasakan sekarang ni satu nikmat satu anugerah yang
amat sangat berharga dari Dia..punya peluang merasai satu lagi nyawa dalam badan sendiri
seperti tidak percaya.kami berkongsi segalanya..suka duka sedih gembira..kesakitan aku semua kami kongsi.Kekadang bila terasa sangat down,terus usap perot mintak maaf kat baby sebab buat dia down sama.bukan niat ibu sayang..;'( Alhamdulillah aku diberi peluang merasai janin yang sudah mula aktif dalam perot..dalam usia kandungan hampir 27 minggu, baby semakin aktif.
Tidak seperti dulu aku hanya merasakan seperti denyutan seperti jari dicucuk cucuk dari dalam..
bercampur pula dengan perasaan risau sebab rasa macam lambatnye ibu boleh rasa tendangan baby.nak tengok kaki baby..tangan baby..siku baby..
Sekarang tidak lagi..aku,suami sama-sama merasai kenikmatan tu semua..Syukur Ya Allah..
Syukur juga punya suami yang tersangatlah mengambil berat tentang kami..
Aku yakin suami aku boleh jadi ayah yang terbaik untuk anak kami nanti..
Sebelum ni bila rasa je baby bergerak perasaan ingin berkongsi dengan suami membuak buak.
ingin sekali dia merasakan juga gerakan tersebut.tapi baru je nak bukak mulut,baby dah diam dh..
Ok! fine! anak ibu sombong xnak sembang dengan ayah..Tapi semalam hari ini dalam sejarah..
kalau ade diari tu nak je tulis dalam diari..hihi! jam 2pagi suami xtido lagi sebab sangat la buzy
dia tu dok melayan game.aku pun sama xdapat lelapkn mata..sebab terasa teramat lah panas.
mata je pejam tapi hakikatnya xboleh nak tido pun..dalam masa yang sama,
suami mainkan Surah Luqman kat tab.Start je surah tu,seperti satu keajaiban datang.
Baby yang pada mulanye aku rasa sedang tido dengan nyenyaknya terus aktif..aktif sangat.
Ya Allah begitu besar kekuasaanMU. agaknye baby seronok dengar alunan Al Quran.
tapi aku pejamkan je mata membiarkan dia berenang di dalam sana.
Tapi tidak bagi suami.punyelah eksited dia sorang ni.sebabnye sebelum ni baby xnak diajak bersembang.jenuh juga ayah dia pujuk nak bersembang..Suami layankan aje gerakan baby.
dia ikutkan je mana tempat yang beralun..lepas tu dia cakap dengan aku
''sayang baby cakap dengan abang la''
sambil senyum2..suami tekupkan je telinga dia kat perot.sambil bercakap-cakap membisikkan sesuatu pada baby hingga membuatkan airmata ku mengalir..Ya Allah terima kasih mengurniakan aku seorang suami yang sangat bertanggungjawab,memahami,mengambil berat,menyayangi dan banyak lagi lah! 
Seronok melihat suami melayan baby..
hinggalah suami tertido..

Ok cukup setakat itu dulu ye! nanti sembang lagi..dah nak kemas nak balik rumah..
ibu harap anak ibu sihat-sihat je tau!
Ya Allah Ya Tuhanku permudahkanlah urusan aku bersalin nanti..
Amin Amin Amin..

Till End..daa!!